Fri Frakt över 800:- | Fri Retur | Klarna & Swish

Vanliga frågor & svar

Nedan finner du svaren på de vanligaste frågorna våra kunder ställt


För leveranser inom Sverige erbjuder vi alltid gratis returer och öppet köp i 14 dagar på varor som är i ursprungligt skick och packade i originalförpackning. Öppet köp eller så kallad ångerrätt gäller från den dag du hämtar ut ditt paket.

Om du inte är nöjd med ditt köp, har du 14 dagars ångerrätt från den dag du mottagit din beställning. För att utöva din ångerrätt ska du inom 14 dagar från den dag du mottagit ordern meddela oss om din önskan att returnera din beställning. Du mailar oss för att få en retursedel skickad till dig som du skriver ut och fäster på paketet. Paketet lämnas sedan in till närmsta DHL Service point. Har du ytterliggare frågor kan du kontakta oss på [email protected]

Om du inte vill använda ovan alternativ kan du använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram. (se www.konsumentverket.se)

Notera att originalförpackningen ej bör användas som ytterkartong i och med att produkten kan skadas och du kan få ett värdeminskningsavdrag. För mer information om öppet köp hittar du i våra köpvillkor (se här).

För att vi ska kunna hjälpa er reklamera en trasig eller defekt vara önskar vi följande underlag av er mailat till oss på [email protected]

Produktreklamation

  • Ditt ordernummer (finner ni i er orderbekräftelse)
  • Förnamn och Efternamn
  • Artikelnummer & Artikelnamn
  • En tydlig beskrivning av problemet
  • Bilder som visar defekten/defekterna

Transportreklamation

  • Ditt ordernummer (finner ni i er orderbekräftelse)
  • Förnamn och Efternamn
  • Artikelnummer & Artikelnamn
  • En tydlig beskrivning av problemet
  • Bilder på emballaget oavsett om helt eller med skador

För mer information kring reklamationer beskrivet i våra köpvillkor (se här).

Ångra beställning innan hantering

Om du vill utnyttja din ångerrätt kan du häva ditt köp om ordern ej packats och skickats. Om din order har dellevererats och du vill utnyttja ångerrätten på den del av din order som ännu inte hanterats av vår lagerpersonal kan du också häva den delen av ditt köp. Du kan också ta bort produkter från din order efter den har lagts, förutsatt att hantering av dessa inte påbörjats.

För att häva din order eller ta bort enskilda produkter från den, vänligen kontakta vår kundservice antingen på mail eller via vår chatt

OBS! Ångerrätten gäller inte förrän ordern är uthämtad, detta innebär att om paketet är skickat måste du hämta ut ordern för att få ta del av ångerrätten. Paket som ej hämtas ut debiteras enligt köpvillkor (se här).

Ångra beställning efter leverans

Om du vill utnyttja din ångerrätt på en order efter lagerhantering har påbörjats, så måste du ta emot ordern för att sedan returnera den till oss på vanligt vis. Om du inte hämtar ut ordern kommer den behandlas som en icke uthämtad order enligt våra köpvillkor (se här).

Notera att en avbeställning är ej giltig förrän du har fått en bekräftelse från oss via e-post eller telefon.

Efter ni gjort en beställning tar det enbart några minuter innan du får din orderbekräftelse skickad till din angivna email adress. Har du inte mottagit någon ber vi er vänligen kontrollera er skräppost om den mot förmodan hamnat där.

Om ni ej fått någon ber vi er vänligen kontakta oss på [email protected] så hjälper vår kundtjänst er med att skicka en ny.

Frakten inom Sverige är gratis när ni beställer varor för minst 800 kr, annars kostar frakten 59kr till DHL postombud och 199kr för DHL Hemleverans. För tillfället kan vi enbart erbjuda leveranser inom Sverige. Din order skickas via fraktbolaget DHL till ett DHL postombud nära där du bor alternativt om du valt hemleverans levereras din order till tomtgränsen.

1-4 vardagar beroende på vart i landet du bor. Alla varor som finns i lager skickas normalt inom 24-timmar på vardagar. För beställningsvaror är leveranstiden 5-10 vardagar och ibland upp till två veckor beroende på leverantören. Kontakta gärna oss för mer information om specifikt din order.

Hos oss kan du välja mellan olika betalalternativ.

Swish

Vi erbjuder Swish-betalning via Bäddkompaniet.se. Är du ansluten till Swish så har du möjlighet att genomföra betalningar som dras direkt från ditt bankkonto. Öppna Swish-appen på din mobila enhet och godkänn betalningen via ditt mobila Bank-ID för att slutföra köpet. Överföringen sker omgående och är kostnadsfri. Vid eventuell retur återbetalas pengarna till ditt bank- eller kreditkort. Mottagaren för Swish betalningar är Bäddkompaniet AB Org nr: 559261-4985.

Klarna

Vi använder oss av säkra betallösningar från Klarna.

Med Klarna kan du välja mellan att betala mot faktura, kort eller bank-id. När du väljer faktura får du hem varorna först och kan se att de motsvarar dina förväntningar. När du väljer att betala med faktura kan du välja mellan att betala allt på en gång eller att göra en delbetalning. Detta val gör du i webbutikens kassa. Vid delbetalning kan du välja att dela betalningen på 3, 6 eller 12 månader. Fakturan kommer till dig via e-post och du har 14 dagar på dig att betala. Vid val av betalningsalternativet faktura kan du känna dig trygg. Du uppger ditt personnummer i webbutikens kassa, detta för att Klarna skall kunna kontrollera dina personuppgifter och godkänna köpet.

Bäddkompaniet AB (Bäddkompaniet.se) följer PUL (Personuppgiftslagen) i sin hantering av personuppgifter. Dina uppgifter hanteras på ett korrekt och kontrollerat sätt så att du kan känna dig trygg när du handlar i vår webbshop. De personuppgifter som du lämnar och som vi sparar vid ditt köp, används för att kunna administrera dina köp och i marknadsföringssyfte (t.ex. e-post utskick). Vi lämnar inte uppgifter till tredje part.

Du kan skriva till Bäddkompaniet AB, (som är personuppgiftsansvarig), och begära att dina personuppgifter rättas eller tas bort. Du har även rätt att begära information om vilka uppgifter om dig som vi behandlar. Skicka din begäran till [email protected]